Hoe voorkom ik dat ik hetzelfde verhaal drie keer moet vertellen? Waarom leest niemand die nieuwsbrief? Ik hoor nooit iets van de werkvloer maar zou dat wel willen. Hoe kan ik mijn medewerkers meer betrekken?

Vaak zit achter deze vragen een communicatieprobleem dat met de juiste vakkennis eenvoudig kan worden verholpen. Daar help ik u graag bij.

Sluit het beeld dat u uitdraagt in uw vacatures aan bij het beeld dat uw medewerkers hebben van uw organisatie? En komt dit beeld overeen met het beeld dat toekomstige medewerkers van u hebben?

Bent u bekend met de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, de wijze waarop toekomstige werknemers op zoek gaan naar een nieuwe baan en de eisen die zij stellen aan een nieuwe baan? Wat is het imago van uw branche en kunt u zich meten met andere interessante werkgevers? Weet u in een zin te vertellen waarom die ambitieuze, veelbelovende kandidaat voor uw organisatie moet kiezen?

Zomaar wat vragen die zijn gerelateerd aan arbeidsmarktcommunicatie.

Goede arbeidsmarktcommunicatie is geïntegreerd in de gehele communicatie van de organisatie. Het vraagt om duurzame samenwerking tussen management, HR en communicatie en een lange termijn visie. Het raakt de corporate communicatie en de interne communicatie. Het draagt bij aan de betrokkenheid van medewerkers en aan de zichtbaarheid van u als werkgever op de arbeidsmarkt.

Goede arbeidsmarktcommunicatie zorgt er uiteindelijk voor dat veelbelovende werknemers u weten te vinden. Daar wilt u naar toe.

En daar wil ik graag aan bijdragen.

Talloze onderwerpen die in de maatschappij spelen kunnen van invloed zijn op uw organisatie. Wanneer de maatschappij zich druk maakt over een onderwerp en de media zich erop storten, is het vaak te laat om hier nog goed op te kunnen reageren. Denk bijvoorbeeld aan de discussie rondom gaswinning en aardbevingen in Groningen. Dan komt het neer op crisiscommunicatie en dat wilt u voorkomen.

Issuemanagement gaat over kansen!

Door tijdig een issue in kaart te brengen krijgt u inzicht in de impact die het kan hebben op uw organisatie. Waarbij u de mogelijkheid krijgt om hier ruim op tijd op in te spelen. Maar vooral geeft het u de mogelijkheid om kansen te grijpen voor uw organisatie. Bijvoorbeeld door de ontwikkeling van een nieuwe technologie naar aanleiding van de milieudiscussie.

Onderwerpen monitoren

Issues hebben groeifases. Ze beginnen vaak bij een kleine groep mensen. Wanneer het onderwerp door het grote publiek wordt opgepikt kan een issue ineens grote gevolgen hebben. Door de onderwerpen die van invloed kunnen zijn op uw organisatie in kaart te brengen en te monitoren kunt u uw strategie hier tijdig op aanpassen.

Verder praten?

Benieuwd hoe issuemanagement u kan helpen in uw bedrijf? Ik bespreek graag met u de mogelijkheden.

Of het nu om kleine of grote projecten gaat. Ik help u graag om de verschillende partijen goed en tijdig te informeren over de aard van het project, de stand van zaken en de invloed van het project op de individuele betrokkenen. En natuurlijk om de communicatie binnen het project goed te laten stromen.